Kształt Gry II: Kluczowe obszary18.03.2023
Tweet
World Rugby publikuje wyniki drugiej konferencji Shape of the Game (Kształt Gry), która odbyła się 16 marca br. w Londynie, skupiając się na ulepszeniu spektaklu, aby przyciągnąć nowych widzów i uczestników do tego sportu.
Opierając się na sukcesie inauguracyjnego spotkania w listopadzie 2022 r. [kliknij], które zaowocowało nowymi dyrektywami prawnymi mającymi na celu zwiększenie szybkości i płynności gry, kontynuacja rzuciła wyzwanie czołowym postaciom w sporcie: zawodnikom, trenerom, sędziom meczowym, medykom, właścicielom zawodów, kibicom i ekspertom. Mają myśleć dalekosiężnie i długoterminowo, ponieważ rugby chce zwiększyć udział w widowni w ciągu następnej dekady w drodze na Puchar Świata w Rugby w USA.
Zorientowane na akcję forum obradowało w tematach gry mężczyzn i kobiet, aby rozważyć posunięcia, które można wdrożyć w trzech kluczowych obszarach: wrażenia fanów, wrażenia graczy i dobre samopoczucie. Na forum uwzględniono opinie wiodących dostawców platform społecznościowych i cyfrowych, szerszej branży rozrywkowej, nadawców i fanów, koncentrując się na tym, jak sprawić, by sport był bardziej dostępny i zrozumiały, podczas gdy pojawiające się technologie były badane z perspektywy sędziowania i opieki społecznej.
Grupa zidentyfikowała kluczowe obszary zainteresowania World Rugby do zbadania we współpracy z zainteresowanymi stronami:
• Doświadczenie w grze: Priorytetowe traktowanie poprawy przebiegu gry poprzez przegląd przepisów i względy sędziowania we współpracy z drużynami i sędziami meczowymi, dalsze odkrywanie bezkontaktowych i zmodyfikowanych formatów kontaktowych, stanowiących podstawę sportu dla wszystkich.
• Doświadczenie fanów: Poznanie sposobów, w jakie prostsza terminologia, technologia, transmisje i innowacje prawne mogą pomóc sportowi w dotarciu do nowych odbiorców i zaangażowaniu ich.
• Doświadczenie sędziowskie: Badanie wykorzystania pojawiającej się technologii jako sposobu na usunięcie subiektywności z niektórych obszarów podejmowania decyzji przez sędziów.
• Dobrobyt: Ciągłe skupienie się na inteligentnych ochraniaczach na zęby w celu zebrania niezbędnych danych dotyczących obciążenia zawodnika, odzwierciedlających zindywidualizowane podejście do redukcji kontuzji.
• Dedykowane podejście kobiet: Zwołanie forum Shape of the Game w celu omówienia postępów w grze, dobrostanu i doświadczeń fanów w kobiecym rugby.
• Społeczność Rugby: Dalsze skupienie się na programach zapobiegania kontuzjom, wysokości szarży, technice walki oraz korzyściach płynących z gry.
World Rugby zabierze rozważania i spostrzeżenia do dalszej eksploracji i nada priorytet obszarom, które można wdrożyć w krótkim okresie bez zmiany przepisów, jednocześnie wprowadzając długoterminowe działania do następnego cyklu ich przeglądu.
Wyniki opierają się na pozytywnych wczesnych wskaźnikach z nowych wytycznych dotyczących stosowania prawa (dyrektywy dla sędziów meczowych, trenerów i zawodników), które doprowadziły do wzrostu liczby piłek w grze, szybkości gry i skrócenia martwego czasu na elitarnym poziomie gry, osiągnięcie kluczowego celu, jakim jest przyspieszenie gry. Trwają również testy na Super Rugby Pacific.
Przewodniczący World Rugby, Sir Bill Beaumont, powiedział: Jako sport, ruch i rodzina musimy zawsze rzucać sobie wyzwanie, aby myśleć inaczej, jeśli rugby ma ekscytować i przyciągać nowych widzów i uczestników we wszystkich formach. Oznacza to szczegółowe rozważenie tego, jak fani i gracze chcą, aby wyglądała przyszłość naszego sportu, przyszłość, w której więcej osób chce grać i wspierać grę, gdzie ryzyko kontuzji jest zmniejszone i gdzie wszyscy zaangażowani w grę mają coś do powiedzenia. Spotkanie Shape of the Game II jest kluczowym krokiem do ponownego wyobrażenia sobie naszego sportu. Wkład z szerokiego spektrum dyscyplin daje nam wyraźny mandat do postępu. Chciałbym podziękować wszystkim uczestnikom za poświęcenie czasu w pracowitym czasie na zjednoczenie, współpracę i zastanowienie się nad naszą przyszłością.
Uczestnicy (wszyscy przedstawiciele World Rugby's Professional Game, Społeczności Kobiet, Komitetów Profesjonalnych lig): międzynarodowi gracze rugby, sędziowie międzynarodowych meczów, Związki Narodowe, Six Nations, SANZAAR, EPCR, URC, Premiership Rugby, LNR.
Źródło: World Rugby