Lechia odświeża herb klubu23.09.2020
Tweet
Prostszy, zdecydowany, z dominującą postacią lwa - symbolu Miasta Gdańska. Taki jest nowy system identyfikacji wizualnej Rugby Club Lechia Gdańsk, jednego z najbardziej utytułowanych klubów rugby w Polsce. W ramach nowego podejścia powstały m.in. nowy herb, animacje, projekty strojów, grafik, materiałów marketingowych. Cały zestaw został zaprezentowany w sobotę, przed 62. derbowym spotkaniem RC Lechia Gdańsk i RC Arka Gdynia.
Frontalne ujęcie paszczy lwa, wpisane w kształt tarczy, któremu towarzyszy nazwa klubu i data jego założenia: to nowy znak, którym będzie posługiwać się Klub. Jest obowiązującym herbem drużyny seniorów, będzie pojawiać się stopniowo na wszystkich materiałach klubowych oraz materiałach marketingowych i sponsorskich. Korzystają z niego już drużyny młodzieżowe, które w RC Lechia Gdańsk rozwijają się bardzo dynamicznie.
Ale Klub zmienił nie tylko herb: wdrożył zupełnie nowy system identyfikacji wizualnej. To jedna z najbardziej ambitnych zmian w tym obszarze w Ekstralidze Rugby.
- Nowy herb, a co za tym idzie, cały system identyfikacji wizualnej, to jeden z elementów strategii rozwoju Klubu. Widzimy stopniowo rosnące zainteresowanie rugby, transmisje meczów w Polsat Sport Fight popularyzują naszą dyscyplinę i samą Lechię, szkolimy młodzież, rozmawiamy z sympatykami i potencjalnymi sponsorami. Chcemy wykorzystać te elementy do stabilnego rozwoju RC Lechia Gdańsk. Nowoczesny system identyfikacji wizualnej ma w tym pomóc - mówi Arkadiusz Klusek, prezes Klubu podczas konferencji prasowej.
- W tym herbie widzimy przede wszystkim Gdańsk! Widzimy też dumę. Rugby to dyscyplina niepokorna, Gdańsk również taki jest. Cieszę się, że RC Lechia Gdańsk buduje wspólnotę - dla naszego miasta to bardzo ważna wartość. Lechia Rugby również taką wspólnotę tworzy: zawodników, rodziców, dzieci, firm, które wspierają drużynę seniorów i młodzieżowe - mówił Piotr Grzelak, wiceprezeydent Gdańska, który był obecny podczas konferencji prasowej inaugurującej nowy herb.
Projekt był konsultowany z przedstawicielami drużyny i szeroko dyskutowany. Nowemu herbowi towarzyszy hasło „Tradycja, Duma, Walka!”, które podsumowuje wartości, którymi Klub posługuje się na co dzień. Z nowym herbem na strojach grają już drużyny żaków, mini-żaków, młodzików, kadetów i juniorów. Można było go zobaczyć na strojach najmłodszych zawodników, którzy w sobotę wyprowadzali na mecz seniorów.
Drużyna seniorska dopiero planuje zmienić stroje - trwają rozmowy z potencjalnymi sponsorami, którzy mogliby znaleźć się na koszulkach zespołu. Dziś największymi partnerami są Miasto Gdańsk oraz Gdańska Infrastruktura Wodno-Kanalizacyjna.
- Nowy herb wdrażamy stopniowo. Stroje drużyn młodzieżowych poszły na pierwszy ogień, koszulki z nowym lwem naprawdę cieszą się ogromna popularnością, nie tylko wśród dzieciaków. Dostosowaliśmy również naszą stronę internetową i media społecznościowe. Będziemy starali się, żeby nowy znak był noszony z dumą i symbolizował właśnie te wartości, które niesie ze sobą rugby. Klub to nie tylko zawodnicy, to również kibice, a także ogromna społeczność osób i firm, które wspierają codziennie nasze wysiłki. Nowy znak ma być dla wszystkich zaproszeniem do współpracy - mówi prezes Arkadiusz Klusek.
Na sobotni mecz klub przygotował niespodziankę dla kibiców: każdy, kto przyszedł na stadion rugby przy ul Grunwaldzkiej 244, dostał specjalnie przygotowany klaskacz z wizerunkiem nowego herbu. Wdrożenie nowego znaku i działania marketingowe wspiera Inntu, jedna z wiodących agencji komunikacyjnych z Trójmiasta, która została również partnerem klubu. Systemu identyfikacji wizualnej przygotował Engram: agencja brandingowa z wieloletnim dorobkiem, specjalizująca się we wdrażaniu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej.
- Nowy język wizualny RC Lechia Gdańsk opracowaliśmy z poszanowaniem tradycji i tożsamości klubowej. Było dla nas oczywiste, że odświeżony wizerunek musi czerpać z mocno zakorzenionych symboli jakimi są lew, oraz biało-zielone pasy - mówi Adam Ignaciuk z Engram, jeden z głównych projektantów znaku.
RC Lechia Gdańsk dotychczas zmieniała herb w swej historii kilkukrotnie. Klub nie miał jednej, konsekwentnie kontynuowanej kompozycji herbu - dlatego Engram mógł w pracach zaproponować autorskie i współczesne opracowanie graficzne.
- Zadbaliśmy także o aspekty użytkowe. Redukcja kolorów ma pozytywny wpływ na czytelność znaku graficznego oraz reprodukcję na różnych materiałach, w różnych wielkościach. Naszą ambicją i dużym wyzwaniem było także stworzenie rozbudowanego systemu materiałów graficznych marki, który byłby najbardziej kompleksowym w Ekstralidze Rugby. Opracowanie objęło między innymi szereg druków, materiały do mediów społecznościowych oraz gadżety dla kibiców - tłumaczy Adam Ignaciak z Engram.
Wszystkie materiały dotyczące nowego herbu można pobrać ze strony internetowej klubu [kliknij]
Największymi sponsorami RC Lechia Gdańsk są dziś Miasto Gdańsk oraz Gdańska Infrastruktura Wodno-Kanalizacyjna. Wśród sponsorów klubu znaleźli się również Kantor Posejdon i Agencja Vabank.
Partnerami drużyny są Diety od Brokuła oraz Inntu. Klub wspierają również Urząd Marszałkowski woj. Pomorskiego, Alpin, Ewinner, Ośrodek Szkolenia Kierowców Obelix, Lonza Nata, Northgate Logistics, Łap Sporcik i Łap Ciuszek, Titty Twister Restaurant Apartments, Apartamenty pod Gruszą, DJ Kriss Van Klocek, Studio Fotografii i Filmu New Look.
www.lechiarugby.pl